Sonete. Deznodământul.

Bună ziua, mezmadamemezmusiu!

Am plăcerea şi onoarea să vă anunţ că primul concurs cu premii de pe prezentul blog tocmai ce fu finalizat. Aseară, la ora 00.00 sau când acu’ mare l-a-ncălecat pe cel mic (depinde ce fel de ceas aveţi), perioada în care puteaţi să vă înscrieţi capodoperele în concurs s-a încheiat.

Câteva precizări, înainte de a dezvălui câştigătorul: juratul, adică io, este subiectiv. Vorbim totuşi de poezie, nu puteam să folosesc vreo formulă sau vreun script ca să aleg câştigătorul. După cum am mai spus, puteţi să mă înjuraţi, să mă contraziceţi, dar premiul rămâne dat. După mintea, sper că nu puţină şi proastă, şi simţămintele mele gingaşe, sonetul ales a fost cel mai bun dintre cele înscrise.

Spun asta nu ca să mă scuz. Dacă-i necesar, facem şi desfacem şi analiză literară în comentarii, cred că-mi pot justifica alegerea. Câteva dintre celelalte înscrieri au fost cel puţin la fel de frumoase, bine scrise, profunde (şi alte chestii intelijente) ca şi sonetul câştigător. Probabil ca altă persoană, cu alte sensibilităţi şi istoric literar, ar fi ales alt câştigător de-ar fi fost în locul meu.

Să purcedem.
Mai întâi, spre desfătarea ochilor şi inimilor voastre blogăreşti, o listă cu toate sonetele înscrise (în ordinea aproximativă în care-am aflat despre ele, nu e un top):

1. Ukavra
2. Sonia & Sonia
3. Moşu
4. Varaton
5. Mitza
6. Lyda N
7. Diana
8. Sfântu Aşteaptă
9. Radu
10. Mircea & Mircea
11. Alas
12. D’Agatha

În total, 12 bloguri şi 14 sonete (Mircea şi Sonia au scris câte două. La mai mare!), 196 versuri. Vasta majoritate a acestora au fost foarte bune, două dintre ele excepţionale, unul dintre cele excepţionale este câştigătorul.
Unii dintre voi aţi preferat să vă jucaţi de-a cuvintelea şi-au ieşit sonete ludice, eufonice şi/sau (ultra)moderne, precum Diana, Nelida, Sfântu Aşteaptă, Mircea şi Alas.
Mitza s-a lăsat inspirată de Monet şi ne-a dăruit spre citire un sonet cromatic cu trei fete, o barcă şi-o oglindire, iar Radu e foarte hotărât să-l facă fericit pe Arghezi şi-a făcut sonet din mucigaiuri.
Sonia, Ukavra şi D’Agatha au compus sonete senzuale şi extrem de feminine, captând sentimentele din nişte izvoare de profuzime.
Varaton ne-a spus o poveste cu ecouri războinice. Textul lui este o incantaţie, un protest împotriva hazardului şi a lipsei de sens, cu rădăcini în Cioran şi-n risipirea bizantină. Mi-a plăcut enorm, este unul dintre acele două sonete excepţionale de care vă spuneam.
Celălalt este sonetului Moşului, un ecou al vocii lui Eminescu, cu oareşce interstiţii simboliste. Este o poveste extrem de puternică a unei seducţii cosmice, în care imaginile sunt străvezii şi mişcările sunt zboruri. Absolut fabulos…

Mi-a făcut plăcere să vă citesc sonetele şi sunt mândru că le-aţi scris pentru acest concurs. Dar, după cum ne spune înţelepciunea hailanderească, la final poate fi unul singur. Prin urmare:

Sonetul câştigător este cel scris de Moşu.

Moşule, pe tine te rog să trimiţi datele tale, un nume şi o adresă, la cosminmaricari@gmail.com. Dacă eşti din Bucureşti şi ţi se pare că-i mai uşor, putem să ne întâlnim cândva şi-ţi înmânez personal cărţile. Aştept mailul tău.

Pe lângă premiul compus din cele trei părţi, Cătălin s-a oferit să recite sonetul câştigător pe blogul reinvented.ro. Dacă este posibil, aş dori să-i sugerez să recite atât sonetul lui Moşu, cât şi pe cel al lui Varaton. Ar fi un happy end pentru acest concurs.

Vă felicit pe toţi pentru calitatea sonetelor scrise şi înscrise şi vă rog să vă exprimaţi aprobarea/dezacordul faţă de sonetul ales de mine (deşi cred că e greu să negaţi calitatea scriiturii Moşului). Vă mulţumesc tuturor că v-aţi prins în jocul meu, pe data viitoare!

24 de gânduri despre „Sonete. Deznodământul.

  1. Pingback: Sonete. Deznodământul. | Cosmin Maricari | BunDeCitit.ro

  2. Superb. Sper sa nu murdaresc versurile astea cu o interpretare mediocra.
    Incerc sa gasesc o solutie si pentru al doilea sonet – daca-l recit tot eu, va dura mai mult timp pana il voi publica.
    Felicitari castigatorilor! 🙂

    • Sunt convins că n-ai cum să „murdăreşti” versurile. 🙂
      Mă bucur că îţi plac sonetele, când rămâi fără materiale, poţi să mai iei câteva de-aici la recitat. 🙂 Sunt multe care merită.

      Baftă

  3. Felicitări în primul rând ţie, Cosmine, pentru că ai avut ideea concursului şi pentru că ai pus-o în aplicare. În al doilea rând felicitări celorlalţi participanţi care s-au prins în hora ta. Mi-a plăcut toată verva asta, materializată în versuri frumoase. Şi eu care credeam că o să câştige Mitza, am pierdut bani serioşi la pariuri, lasă că mi-i scot la concursul de haiku, că-s cote mai bune acolo!

  4. O, cat ma bucur pentru Mosu! De cum l-am citit am si spus ca e cel care sclipeste a medalie… e langa faptul ca m-a uns pe suflet cum trasmite, are atat forta scriitura dumisale…
    Bravo, Cosmin! Asa reuniune de forte creatoare si energii pozitive rar se mai intalneste…

  5. Post Concurs, sa-mi zici daca asta-i sonet, ca am copiat ca porcu structura de la Diana. I-auzi:

    In pula goala, pe vine, ma cac
    Incarc sa scot din cur un sonet
    Si-apoi gasindu-i pulii epitet
    Sa ma inchid in mine si sa tac.

    As vrea sa masturbez din mine
    Armate de copii care sa ma adore
    Dar nu am nervi sa imi fac laba ore
    Asa ca doar ma cac, lenes, pe vine.

    Sunt chip de lut, ma cac in pula goala
    Prin chackra sfincterului absorb intelepciune
    Chip de lut alb din fericire, nu de smoala
    Nu sunt rasist, gandesc doar lucruri bune.

    Saruta-mi te rog pula imbracata azi de gala,
    Spune-i „Sonet”, „Printeso”, da-i un nume.

  6. ia uită-te, domnule, habar nu am avut că mai sunt într-un concurs! 🙂
    onorată! Și de primirea în concurs, și de aprecieri 🙂
    felicitări Moșului. Desăvârșite versuri 🙂 Și, desigur, celorlalți!

    • aaa… Surpriză?!? 🙂
      E vina mea, intenţionam să las un mesaj pe blogul tău, dar m-am luat cu treabă şi-am uitat. Îmi cer scuze.
      Mulţumesc pentru participare chiar şi-aşa. Pe data viitoare.

  7. Îmi pare bine, în primul rând, că ai ales corect, deşi sunt convinsa că ţi-a fost teribil de greu. Dar adevărul este că între Varaton şi Moşu nici eu nu aş fi ştiut ce să aleg. Ambele sonete sunt pe cât de spectaculoase, pe atât de pline de forţă şi bine exprimate liric.
    Una peste alta, lăsând la o parte premiul oferit de tine, toată leapşa în sine a fost un concurs din care toţi am ieşit câştigători. Suntem câştigătorii unei prietenii care şi-a găsit punctele comune ca arta, inspiraţia, creaţia şi frumosul. Cât despre faptul că fiecare din noi a luat în serios acest concurs şi a încercat să ofere celorlaţi ce-i mai bun din prinosul minţii şi al imaginaţiei spune foarte mult în primul despre respectul pe care îl avem unii pentru ceilalţi. Şi acesta este adevăratul premiu. Eu, cu siguranţă, mă simt premiată de faptul de a vă cunoaşte şi a interacţiona cu voi toţi în cel mai frumos mod cu putinţă

    • Bravo, Mitza. Zi-le cum stă treaba. 🙂

      Deşi nu-mi place să mă iau aşa de-n serios, are dreptate Mitza şi-a zis cam tot în mesajul ei.
      Să mai zic încă o dată că vă mulţumesc? 🙂

  8. Felicitari Mosului! Si tie Cosmine, ca nu-i usor de ales dintre sonete 🙂 Dar imi plac mult cele doua sonete de le-ai nominalizat in frunte.

    Ah, si eu nu m-am jucat de-a cuvinteala. Doar de-a sonetul 😀

    • De-a cuvintelea, de-a sonetul, important e să-ţi placă joacă. De-ţi plăcu,-i bine. Brumaru, de exemplu, se joacă de zeci de ani şi nu se (şi ne) mai satură. Să ne jucăm, dară.

      Mulţumesc din nou şi ţie.

  9. Multumesc Cosmin pentru idee, pentru perseverenta de a duce la capat intreprinderea si pentru premiu. Mitza are perfecta dreptate, de castigat a avut toata lumea, exercitiul scrisului si prietenia…
    Multumesc tuturor pentru cuvinte, sunt magulitoare, dar eu o tin una si buna: nu stiu cat ma pricep la scris, dar de placut imi place sa ma joc cu cuvintele, recunosc!
    Ei si fiindca spuneti ca v-a placut joaca aceasta imi permit sa mai vin cu doua joace (sunt sigur ca nu se va supara Cosmin). Sa le spunem cadou de multumire! 🙂
    http://blogulluimosu.blogspot.com/2009/09/poveste-de-dragoste.html
    http://blogulluimosu.blogspot.com/2009/04/joaca-de-primavara.html

    • Moşule, mulţumirile pleacă în primul rând de la mine şi de la noi către tine. Şi mai lasă modestia, că la vârsta ta (hehe) îţi permiţi să te lauzi. Şi dacă nu, te lăudăm noi: te pricepi cu siguranţă la scris!
      Mulţumim pentru cadouri, Moşule.

  10. Pingback: Sezatoare virtuala. Ziua 73. Sonet | A blog on evolution

Lasă un răspuns

