Enervări de weekend II.

… sau „Casa vinului vs. valea plângerii”.

Vineri, am citit pe Internet diverse despre tragedia din Norvegia. Prea multe detalii nu apăruseră încă, dar bodycount-ul era în creştere. Seara, cândva după ora 21.00, am vrut să obţin informaţii suplimentare, ca orice maimuţă curioasă. Şi primul loc unde le-am căutat a fost în curtea televiziunilor de ştiri.

Să vedem: pe Antena 3, Ciutacu înjura Guvernul, pe Băsescu, PDL-ul, nu mai ştiu, că nu se vedea bine printre bale. Sus, pe crawl, 3 enunţuri criptice, gen „Atac în Norvegia”, „X morţi” şi „Explozie în Oslo”. În rest, toate bune şi frumoase, estetica urâtului, ca de obicei.

Pe Realitatea, Dinescu şi Tănase (sau viceversa). Nu am stat să ascult, dar oricum nu vorbeau despre Norvegia. Pariez că s-au rostit numele Băsescu, Boc, Udrea în combinaţii diverse cu adjectivele şmecher, incompetent, corupt. Şi asta în mod repetat.

Cu 2 ore mai devreme, jurnalul ProTV începuse cu un viol. Unul foarte românesc, cu rubedenii pervese şi copii abuzaţi. Trist, dar oare la fel de trist ca 90+ de morţi?

Nu suntem cel mai cosmopolit popor. Din contră, ne place să ne limităm la îngusta noastră ogradă, noi cu oile noastre. Vorba lui Emi, ne apărăm „sărăcia, şi nevoile, şi neamul”. Ce ne interesează pe noi că ăia mor în Oslo când bugetarii cad ca MIG-urile în Bucureşti? S-ar putea chiar să fie o manevră de-a lui Băsescu, ca să distragă atenţia de la disponibilizarea poliţiştilor. Poate că asta spunea Ciutacu, de fapt.
Puneam deci lipsa de interes a televiziunilor pe politica ochelarilor de cal şi xenofobia care ne caracterizează mândrul popor.

Însă abia a doua zi a survenit tragedia reală: a murit Amy Winehouse şi tot iadul s-a dezlănţuit. Dintr-o dată s-au întrerupt partidele de darts ce ţinteau chelia lui Băsescu şi s-a trecut la lucruri serioase.

Jurnalul ProTV a făcut necrologul obişnuit, ştiţi voi.

Pe Realitatea TV, Evelyn Badea, această păreroloagă de seamă a familie de atotcunoscători din care mai face parte frac-su, vorbea despre decedată spunându-i doar Amy, de parcă-şi cumpărau praz împreună în Obor în fiecare weekend. Şi dăi, şi luptă, Amy-n sus, Amy în jos. Apoi a intervenit Chilian, căruia-i părea rău că nu a avut ocazia să o cunoască. Apoi alţii, o gaşcă întreagă de mari analişti şi specialişti în muzică, droage şi alcooale.

Pe A3 nu m-am uitat, că aveam o jenă, dar mira-m-aş să nu fi fost şi-acolo vreo odă in memoriam.

Matematic vorbind, pentru televiziunile din România, 1 celebritate sinucisă (sau supradozată)/ 1 viol neaoş > 93 de norvegieni împuşcaţi/aruncaţi în aer. Şi uite de-asta moare presa în România.

P.S. Am citit diverse opinii ale unor oameni „informaţi” cum că de fapt nebunul din Oslo a tras cu succes un semnal de alarmă în privinţa ameninţării Islamului. Deci dacă vecinul îşi cumpără un câine fioros, eu îmi împuşc toată găinile din poiată ca să avertizez poliţia din sat că s-ar putea să mi le muşte dulăul, da? Think, retards, think!

8 gânduri despre „Enervări de weekend II.

  1. Pingback: Enervări de weekend II. | Cosmin Maricari | BunDeCitit.ro

    • Păi nu mă uit mai multe de 1 minut la nimic de la posturile româneşti…poate când mai boxează Bute. 🙂
      Dar asta nu mă împiedică să constat scufundarea treptată a presei. Enervările mele sunt un fel de Cota apelor Dunării în perioadă de secetă. Şi deocamdată nu se anunţă niciun strop de ploaie.

  2. Cosmin te ajut eu cu un link de la CNN :)) Nu te lua de Dinescu si Tanase(sau viceversa) ca nu pierd o emisiune! intrebare de final….supararea era ca-l „murdareau” pe Basescu ? sau lipsa de reactie a posturilor de stiri? 😀 Te simt portocaliu sub haina =))

    Salutari de la Cluj!

    • Nu ai de ce să mă simţi portocaliu, că-s de-a dreptul incolor. Şi nu m-a deranjat niciodată „murdărirea” cuiva, atâta timp cât se bazează pe dovezi. Realitatea e departe de ce-ar trebui să însemne presă, Dinescu e fooooooarte departe de ce-a fost şi ce-ar fi trebuit să fie şi Stelian Tănase e pur şi simplu insignifiant, un fel de Cristoiu, fără nimic interesant de spus. Ce fac ei acolo se cheamă bârfă de joasă speţă. Dacă-i filmez pe pensionarii care joacă table şi beau vârtos la parterul blocului s-ar putea să iasă discuţii mai interesante.
      Supărarea principală este că la noi se confundă jurnalismul cu bârfa şi datul cu părerea şi băţu-n baltă. Din partea mea pot să zică absolut orice vor despre triada magică Băsescu-Boc-Udrea, menţionată mai sus. Cer doar dovezi şi să nu mai inventeze minciuni. Too much?

      Salutări din Bucureşti, dă un buzz când mai treci pe-aici.

  3. Punct de vedere foarte pertinent, dar nu uita că Breivik ăla a atacat la ei, nu la noi, şi chiar dacă te sui pe cel mai înalt bloc din capitală îţi garantezi că nu vezi nicio urmă de Norvegia, da? Asta s-a întâmplat la ei, acolo, nu la noi, să fim înţeleşi. Dar Amy, eee, e altă poveste, păi saltimbancii din cluburi şi discoteci? Nu erau fani? S-a făcut ceva depunere de flori la gardul ambasadei UK? Ştii tu, cu poze, cu lumânărele, ca la moartea Dianei, de ziceai că românaşii noştri aveau monarhia britanică în sânge…

    • Ştiu c-a atacat la ei, eu ziceam de logică, nu de ochelari de cal. 🙂

      Şi n-am absolut nimic cu Amy Whinehouse sau cu fanii ei, sper că nu s-a înţeles asta. Beefu’ meu e cu aşa-zisele televiziuni de ştiri, nu cu Eimi.

      • O singură explicaţie există. Analiştii noştri de televizor trebuie să se documenteze, şi apoi să-şi dea cu părerea. Adică să asculte/citească alţi analişti din afară, şi abia apoi să-şi „formeze” o opinie. Că doar nu ai pretenţia să dea de la ei? Au stat şi ei o zi două, au tăcut mâlc, şi după ce a început să vuiască presa internaţională au început şi ei să aibă păreri. Părerea mea.

Lasă un răspuns

